Proč by se měla stát umělá inteligence součástí vaší strategie.
Machine learning (strojové učení) naprosto překopalo celý marketing – to ví stále větší počet marketérů, kteří s umělou inteligencí přijdou do styku. Podle nejnovější studie od IBM institutu pro Business Value, skoro devadesát jedna procent všech marketérů společností, které svým výkonem převyšují konkurenci, věří, že umělá inteligence je velmi důležitým komponentem naší budoucnosti a budoucnosti jejich společností v marketingu.
Ve stejný čas, asi jenom čtvrtina všech marketérů umělou inteligenci dnes používá. Nejnovější zpráva analytiků průmyslu dokazuje, že umělá inteligence dokáže znásobit vliv společnosti a zároveň umocňuje schopnosti společnosti „vytěžit“ co možná nejvíce hodnotných dat a daleko více se propojit se svými zákazníky. Ale i přes to všechno se většina marketérů neodhodlala k aplikaci umělé inteligence do jejich marketingové strategie.
Dnešní konzumenti očekávají hodně od jejich digitální zkušenosti. Chtějí marketingový obsah, který je pro ně užitečný a relevantní jejich životům. V této době, kdy se deep learning (hloubkové učení) stalo tak pokročilé, že dokáže odkrýt mnoho vrstev chování zákazníka a pomoci značkám s jejich klienty vytvořit dlouhodobé pouto, je nejlepší čas využít umělé inteligence.
A prvním místem, kde byste měli začít jako úspěšní marketéři budoucnosti, je právě na vedoucí platformě od IBM pro marketéry, Watson marketing.
Jak dobře vlastně znáte vaše vlastní zákazníky? S tolika daty, která doslova čiší z on-line chování zákazníků, z jejich aktivity na sociálních sítích a také z jejich vzorců vyhledávání na internetu, by mělo být předání nějaké zprávy od vás pro ně to nejlehčí. Ale konzumenti jsou přece jen trochu komplexnější. Abyste mohli poskytnout svým klientům a zákazníkům skutečně relevantní marketingovou zkušenost napříč všemi kanály, potřebujete extrahovat hluboké, rozrůstající se postřehy o jejich chování tak, jak to skutečně je, což je něco, co může udělat pouze umělá inteligence.
ING Direct Austrálie se odvážila udělat ten první krok k vytvoření „banky budoucnosti“ pro své zákazníky. Za použití Watson Marketing, ING interpretovalo akce uživatelů, aby tyto údaje pomohly identifikovat preference zákazníků, vybudovat jistou loajalitu a pořádně pozvednout důvěru konzumentů ve značku. Velmi rozličné schopnosti umělé inteligence dovolily společnosti filtrovat data založená na více než stovce nejrůznějších spouštěčů denně a společnost tak byla schopná poskytnout jistou odpověď na žádosti více než milionu perspektivním klientům měsíčně.
Bez jistého holistického pohledu, který může poskytnout umělá inteligence, je až nemožné získat celý obrázek chování vašich zákazníků. Mohli byste konečně opustit neustále riskování, když tak nějak tápete v tom, co vlastně zákazníkům sdělit nebo co jim nabídnout, poněvadž takový krok může do značné míry, pokud je neúspěšný, kompromitovat loajalitu klientů k vaší značce a také důvěru ve vaší značku. Umělá inteligence vám může pomoci pozitivně ovlivnit celou „zákaznickou cestu“, od seznámení se značkou až po finální prodej, a získat tak tolik požadované převody.
Jak se digitální technologie rozrůstá a stává se více sofistikovanější, úkol nějak spravovat kritická data zákazníků se stává čím dál více převažující. Je zde tolik dat, které je třeba zpracovat, a lidé to zkrátka nedokáží udělat sami. Pokud chcete v dnešním stále se měnícím světě, plném neustále se vyvíjejících kanálů komunikace, uspět, neexistuje pro vás v tomto případě žádná otázka: musíte zkrátka propojit data z mnoha různých zdrojů. A udělat to může být mnohem jednodušší, než si myslíte.
Watson Marketing může být využit k automatizaci i těch nejvíce nejpropracovanějších úkonů a aktivit, čímž umělá inteligence ponese ty nejrutinnější úkony jako je sběr dat tak, aby se mohli marketéři volně soustředit s jejich energií na daleko přínosnější a hodnotnější práci jako je strategie a kreativita. Protože je umělá inteligence zabudována do celé řady produktů, všechno, co musíte udělat, je přidat vaše data do Watson Marketing a jste na své cestě za úspěchem.
„Když se únavné marketingové úkony automatizují na jisté úrovni a postřehy zákazníků, založené na datech, jsou připraveny k použití, marketéři mají daleko více času a energie k inovacím,“ sdělil Mark Simpson, víceprezident managementu v IBM Watson Marketing. „V samém jádru je umělá inteligence jenom další člen vašeho marketingového týmu, schopný nabídnout znalosti a expertízu k tomu, abyste mohli vaše marketéry zprostit těch nejúnavnějších a nejmonotónnějších úkonů, které zbytečně zabírají čas, zatímco ještě k tomu všemu pomůže v podpoře, zlepšení a znásobení jejich kampaní.“.
Akvárium v Atlantě, Georgia, používá Watson Marketing postřehy k zaplnění mezer, které zůstaly, zesílením zdrojů dat. Výsledkem jejich e-mailové novinky a newslettery vyprodukovaly změnu k lepšímu o třicet dva procent, co se týče jejich zisku, a znásobili provoz na jejich stránce.
Jako nezisková organizace se neustále díváme po nových možnostech, jak udělat s málem co možná nejvíce,“ sdělil Andrew CArlson, manažer digitálního marketingu v Akváriu Georgia. „Přesně proto jsme se obrátili na umělou inteligenci, aby nám pomohla rozšířit náš tým, aniž bychom reálně někoho najali navíc, a abychom mohli vidět, jaké postřehy můžeme z umělé inteligence dostat pro poskytnutí lepší, více personalizované zkušenosti našim zákazníkům a návštěvníkům.“.
Uspokojovat zákazníky, když interagují s vaší značkou, již není žádným extra výkonem, ale spíše opravdu základním komponentem úspěšné marketingové zkušenosti. Nejlepším způsobem, jak uspokojit toto kritérium, je právě za pomoci personalizovaných zpráv. „My se neustále snažíme propojit a spojit s našimi zákazníky a uživateli s obsahem a informacemi, které nemohou nikde jinde najít, takže jim dáváme skutečně aktuální postřehy, shrnutí, a dokonce jim dáváme i podněty k jistému chování svým způsobem,“ řekl dále Carlson.
Interakce zákazníků a značek by měla být co možná nejvíce odměňující a bezproblémová, takže vytvořit obsah na míru jejich zájmům je to, co splňuje tyto požadavky, zatímco také poskytuje zlepšení vašemu ROI. YOOx Net-a-Porter Group, například, používá Watson Marketing, aby maximalizovala jejich data a analytiku a determinovala přesně to, co jejich mezinárodní obecenstvo nakupujících chce a požaduje.
Nabízením personalizované komerční zkušenosti s umělou inteligencí dovoluje luxusním módním značkám vybudovat opravdu blízký „jeden na jednoho“ vztah s jejich zákazníky tím, že poskytuje daleko více relevantních propagací jejich produktů. Kombinací dat zákazníků s externími daty jako jsou data sociální, výzkumné a dokonce i data počasí, které může ovlivnit rozhodnutí týkající se nákupu módních a oděvních produktů, dovoluje Yoox Net-a-Porter vytvořit tyto personalizované zkušenosti, které konzumenti čím dál více očekávají a hlavně požadují.
Marketingový svět se pomalu mění. Konzumenti jsou komplexní stejně jako jejich data, která zanechávají na rozličných kanálech. S marketingovou platformou poháněnou umělou inteligencí můžete smíchat analytiku s kreativitou, což vám pomůže transformovat jak zkušenost zákazníka, tak i způsob, jakým váš tým funguje a pracuje.
Pokud se chcete se svými zákazníky spojit nyní a i v budoucnosti, odpověď je jednoduchá – pracujte daleko chytřeji s pomocí umělé inteligence.
Zjistěte více o Watson Marketing a jak může odkrýt postřehy, které vám mohou pomoci lépe pochopit vaše zákazníky.