V naší době už se nepodniká jenom v nějakých těch takzvaně kamenných budovách. Dnes už se dají vést obchody i jinde. Třeba i na internetu. Ale navzdory rozmanitosti možností, které lze k podnikání využívat, je jedno stále aktuální. A to skutečnost, že aby se kdokoliv něco nabízející uživil, potřebuje k tomu zákazníky. Koupěchtivé lidi, kteří k němu zavítají a utratí u něj za to nabízené potřebné peníze.
Zákazníky, tedy i návštěvníky, z jejichž řad se zákazníci rodí, potřebují samo sebou i podnikatelské weby na internetu. A jakkoliv se na první pohled zdá, že při tom množství uživatelů internetu nemůže být s návštěvností problém, je opak často pravdou.
Kolik jenom najdeme na internetu podnikatelských webů, které nevynášejí proto, že o ně není mezi lidmi žádoucí zájem! Kolik jenom podnikatelů se dnes a denně trápí kvůli tomu, že na jejich webech není žádoucí návštěvnost! A kolik z nich by dalo nevím co za to, kdyby se to změnilo k lepšímu, kdyby k nim mířilo daleko víc uživatelů internetu ochotných u nich utrácet!
Jenže majitel webu s tímto obvykle sám nic nenadělá. Může sice najít na internetu nějaké ty rady, jak se to pokusit zlepšit, jenže kdo ví, nakolik mu mohou být takové rady prospěšné. Někdy dokonce může něco takového i uškodit, namísto aby to pomohlo.
Ale ti, jimž na jejich web nechodí dost lidí, musí dosáhnout zvýšení návštěvnosti. Jinak by to bylo ztracené. A proto je třeba najít nějaké řešení, které pomůže.
A co se zvýšením návštěvnosti webu skutečně pomáhá? Přece optimalizace pro internetové vyhledávače. Což jsou různé činnosti, jež pomáhají webům co nejlépe odpovídat požadavkům, jež na ně internetové vyhledávače kladou. Čím lépe je nějaký web optimalizovaný, tedy čím je z pohledu vyhledávačů dokonalejší, tím více lidí ho objeví, navštíví a snad i využije.
A proto by se neměla optimalizace v žádném případě podceňovat. Je často tím jediným, co může internetové podnikatele ochránit před bankrotem.