Pokud někdo spustí své internetové podnikání, aniž by měl ponětí o optimalizaci pro internetové vyhledávače, může nejednou podnikat, aniž by dosahoval žádoucích nebo třeba aspoň nějakých výsledků. Takový podnikatel chce být sice samozřejmě úspěšný, chce uzavírat spousty obchodních transakcí a vydělávat si tím velké peníze, jenže skutečnost je docela jiná, než jakou by si představoval.
Že by byla jeho nabídka tak zoufale neatraktivní pro možné zákazníky? Že by to nabízené nikdo nechtěl, že by u toho nestála kvalita za to nebo to dotyčný třeba nabízel přehnaně draho? I to je pochopitelně možné. Ale nic z toho také nemusí být důvod neúspěchů takového podnikatele. Problém může vězet i v něčem docela jiném než v kvalitě a ceně nabídky.
Může totiž snadno dojít třeba i k tomu, že se ti, kdo by měli být podnikatelem osloveni, o oné nabídce ani nedozvědí. Tato sice může navenek vypadat dobře a zajímavě, ale má-li závažnější nedostatky jakéhokoliv druhu, může v nabídce internetových vyhledávačů zapadnout. Vyhledávače, s jejichž pomocí dnes lidé hledají to, oč mají na internetu zájem, si prostě nechají vyhledat dotyčné, jenže vyhledávače jim nabídnou hlavně podle nich dokonalejší nabídky konkurentů. A nikdo z lidí nehledá nějaký web, který je ve vyhledávačích až kdesi daleko, třeba až na konci seznamu potenciálně vhodných nabídek.
A aby pak ten, komu se podobně nedaří, uspěl, je potřeba vsadit na SEO, tedy na optimalizaci pro internetové vyhledávače. Ta totiž dokáže odstranit z webu závažné nedostatky, ta je mu schopna dodat to, co tu chybí, aby byl web z pohledu internetových vyhledávačů co nejdokonalejší. A když se tak stane, dočká se zmíněný web lepšího postavení v internetových vyhledávačích, kde už si ho lidé určitě všimnou. A poté se dosud neúspěšný byznys konečně rozjede. A něco z něj kápne.