Náš průzkum nasvědčuje tomu, že čtyřicet čtyři procent všech inzerentů Amazonu plánuje přidat Automation tools do svého reklamního managementu v následujícím roce.
Zatímco nejnovější čtvrtletní zprávy o zisky ukazují, že reklamní byznys Amazonu neustále roste, nová studie od Third Door Media, otcovské společnosti Marketing Land, Search Engine Land a Martech Today, zjistila, že osmdesát procent všech inzerentů Amazonu plánuje navýšit svůj rozpočet na Amazonu v příštím roce.
Pro naši reklamní předpověď Amazonu pro rok 2019, kterou jsme vydali tento čtvrtek na SMX East konferenci v New Yorku, kde jsme udělali průzkum mezi 681 marketéry v srpnu, jsme zjistili, že skoro polovina všech respondentů právě nyní má nějakou spolupráci na reklamě s vyhledáváním, zobrazováním, video a/či programové nabídce.
Co skutečně vyvstávalo v naší zprávě je právě počet drah, které jsou stále před Amazonem v tom slova smyslu, že neustále roste adopce, investice a vývoj nových a nových inferenčních možností.
Odkud vzrůstající rozpočty přijdou? Z těch, kteří mají nějakou formu inzerce, 37 procent řeklo, že právě nyní utrácí kolem deseti procent svého obvyklého digitálního rozpočtu na Amazonu. Dalších dvacet čtyři procent uvedlo, že Amazon zabírá na jejich rozpočtu asi deset až dvacet pět procent jejich běžného rozpočtu. Mezitím – nějakých deset procent – uvedlo, že utrácí od padesáti do sta procent svého rozpočtu už nyní, a tedy Amazon je jejich hlavním reklamním kanálem.
Mezi těmi 80 procenty oslovených, kteří řekli, že plánují zvýšit svůj rozpočet pro Amazon v příštím roce, dvacet procent plánuje zvýšit tento rozpočet o padesát procent a více.
Více než polovina (přesněji řečeno 55 procent) uvedlo, že alespoň nějaká malá finanční injekce přijde z jejich ostatních finančních zdrojů. Každopádně něco přes třicet procent respondentů uvedlo, že se jejich rozpočet pro Amazon navýší o tu část rozpočtu, která byla dříve utrácena na tradičním vyhledávací inzerci, a dalších 23,5 procent uvedlo, že se do jejich rozpočtu přesunou finanční prostředky z ne-digitálního rozpočtu jako tisk nebo televize. Skoro 21 procent uvedlo, že přesunou svůj rozpočet z placených sociálních sítí a osmnáct procent uvedlo, že přesune své zisky z dalších trhů.
Kdo vlastně řídí inzerci Amazonu?
Víme, že spousta agentur a společností buduje cvičné oblasti pro Amazon – nebo spíše je získává, jako tomu bylo v případu Elite SEM, kdy nedávno koupil CPC strategii, ve velkém díky velkým možnostem inzerce Amazonu. Skoro 28 respondentů, kteří inzerují v nějaké podobě na Amazonu, uvedlo, že převádí veškerou svojí Amazon inzerci na některé vnější společnosti či konzultanty.
Jsou zde neskutečné příležitosti pro ty, kteří již tento systém praktikují. Jen něco málo přes 24 procent uvedlo, že mají nějakého domácího Amazon marketéra nebo tým, založený pro management reklamních kampaní Amazonu. Ti jsou také neustále posouvání k tomu, aby rozšířili své možnosti. Skoro 22 procent všech inzerentů uvedlo, že reklamní kampaně Amazonu jsou vedeny nějakými domácími placenými marketéry nebo týmy.
Kolik z nich plánuje zavést automatizaci? Zeptali jsme se, jestli respondenti využívají nějakých nástrojů či platforem, aby pomohli automatizovat management kampaně Amazonu. 22,5 procent respondentů uvedlo, že právě nyní využívají nástroje. Dalších 44,4 procent uvedlo, že plánují začít v rámci několika měsíců. Takto jasně se vykládají na stůl možnosti pro placené nástroje media managementu a platformy, které plánují nebo již podporují Amazon.
Které reklamní produkty inzerenti kupují?
Zpráva také pokrývá list produktů Amazonu, který inzerenti využívají. Očekávaně, pay-per-klick produkt vyhledávaných reklam Amazonu (předtím kategorizován jako Amazon marketing Services brand) je nejvíce užívaný nástroj a nejpopulárnější, který používá více než 86 procent respondentů, kteří inzerují prostřednictvím Sponzorovaných produktů, Headline-search reklam (nyní nazývány Sponzorované značky) a/nebo Sponzorované zobrazení reklam.
Každopádně 58 procent všech inzerentů používá zobrazovací a/nebo video reklamy skrze nejrůznější formáty, které byly dříve kategorizovány pod značku Amazon Media Group a nějakých 50 procent používá jak AMS, tak AMG formáty.
Něco málo přes 30 procent respondentů uvedlo, že používá programovou nabídku Amazonu, dříve známou Amazon Advertising Platform (AAP) a nyní nazývanou Amazon DSP. V září Amazon přejmenoval všechny jeho reklamní produkty pod jedinou entitou Amazon Advertising.
Proč na tom záleží. Inventář reklamních produktů Amazonu tak nějak prostoupil trhem v posledních několika letech, ale společnost nadále nabízí nabídky mimo ty, které byly ušity na míru marketérům, spolu s display a video inventářem produktů na jeho vlastněném a spravovaném majetku stejně jako DSP, aby se programově zacílilo veřejnost na i majetek Amazonu.
Amazon je někde daleko na třetím místě za Googlem a Facebookem na poli nějaké internetové inzerce. Ale s jeho celkem obsáhlým záměrem zkupovat intent a history data, se jeho postavení přece jen zlepšuje a neustále roste jeho role jako primární destinace pro jakékoliv vyhledávání produktů. S jeho hlubokými kapsami a velmi entuziastickou základnou inzerentů je ale na dobré cestě vyzvat na souboj tuto dvojici gigantů. Jeho reklamní byznys také nabízí řadu možností pro všechny, kteří by byli zainteresováni s Amazonem spolupracovat.