8 postupů, které Vám pomohou využít potenciál Vašeho blogu

Skoro každá společnost má dnes vlastní blog, na kterém propaguje své výrobky, služby nebo postupy. Podívejme se spolu na několik rad a tipů, jak zlepšit vliv blogu na SEO optimalizaci a zlepšit tak návštěvnost a prodej na Vašem webu.

  1. Dobré jméno jako základ


Není nic horšího, než když dorazíte na webovou stránku a tam najdete sekci pojmenovanou „Blog“. Pro zaujmutí je potřeba větší kreativita, která Vám umožní oslovit návštěvníka hned na první pohled a donutí ho kliknout na odkaz, kde se dozví více.

Při vymýšlení jména si položte tyto otázky:

  • Co je pointou celého blogu
  • Co by bylo ideálním názvem, který vystihuje téma i zaměření společnosti
  • Je možné implementovat klíčová slova do tohoto názvu
  • Zamyslete se nad tím, koho chcete blogem oslovit


Správně vybrané jméno může výrazně ovlivnit přirozenou návštěvnost Vašich webových stránek a přivést na Váš web i ty návštěvníky, kteří by se o web jinak nezajímali.
Pokud si s tvorbou jména příliš nevěříte, snažte se zvolit jednoduché spojení klíčových slov, které pomůže Vašemu SEO hodnocení.


  1. Specifické zaměření


Psaní blogu obecně o celém odvětví nepřináší ty nejlepší výsledky. Vždy je dobré, zaměřit se na specifické novinky a specifické čtenáře. Vyberte si proto téma, o kterém chcete psát a využijte v něm klíčová slova, která s ním souvisí. Výsledkem bude vyšší návštěvnost cílové skupiny, která Váš web najde právě podle specifických klíčových slov.


  1. Efektivní URL struktura


Přehledně pojmenovaná URL adresa je dalším krokem, který může zlepšit vliv Vašeho blogu na SEO celé stránky.

Jednoduší statistiky

Některé společnosti nedbají na URL a nemají „blog“ v URL adrese jejich blogu. To je ale chyba a to nejen kvůli lepší přehlednosti, ale i kvůli tomu, že je pak těžší analyzovat výsledky a oddělit je od ostatních částí webu. Vložením „blog“ nemáte co ztratit a ulehčí Vám to práci v pozdější fázi analýzy.

Krátká verze vyhrává

Vytvoření správné URL adresy má několik pravidel a jedním z těch hlavních je délka. Nikdo nemá rád dlouhé URL adresy, které je nemožné si zapamatovat a i Google na ně nahlíží hůře. Proto se pokuste vynechat ve Vašich URL spojky jako „a“, „nebo“ a „ale“. Jednoduše tak dosáhnete přehledné adresy, která vyhoví jak návštěvníkovi, tak i vyhledávání.


  1. Optimalizujte obsah blogu


Recyklace není dobrá jen pro přírodu, ale pomáhá i SEO optimalizaci!


Dobré výsledky v SEO optimalizaci nevyžadují vždy nový obsah. Někdy stačí, podívat se na ten starý a dobře ho zoptimalizovat. Prohlédněte si proto zpětně všechny články Vašeho blogu a pokuste se najít místa, která lze vylepšit.

Můžete například:

  • Přidat interní odkazy, které souvisí s obsahem
  • Přidat optimalizované obrázky nebo optimalizovat již přidané
  • Propojit odkazy různá spolu související témata
  • Zkontrolovat, že titulky a meta data obsahují klíčová slova


Revizí již vzniklého obsahu můžete výrazně zvýšit vliv Vašeho blogu na SEO hodnocení a přitom nevytvořit ani jeden článek navíc.

  1. Vyplňte obsahové mezery


Některá klíčová slova jsou natolik unikátní, že tvorba přirozeného obsahu, který se jich týká, je téměř nemožná.

Využijte v tomto případě Váš blog a zaměřte se na takový obsah, který na zbytku stránky chybí a je potřeba kvůli specifickým klíčovým slovům.


  1. Přidejte optimalizované obrázky a videa


Obrázky přináší oživení psaného textu a výrazně působí na návštěvníky webu. Zároveň pomáhají i v SEO optimalizaci a jejich správným přidáním můžete získat ještě lepší obsah, který potěší jak čtenáře, tak i Google. Nezapomeňte proto přidávat do většiny článků obrázky a vždy jim přiřaďte odpovídající alt tagy.


Obrázky nejsou jedinou možností, jak oslovit čtenáře a udržet ho na webu co nejdéle. Stejnou možnost nabízí i videa, která jsou skvělým nástrojem pro prezentaci obsahu. Zapracujte na nich a využijte je pro udržení uživatelů po co nejdelší dobu.





  1. Veškeré informace přímo ve skriptu


Skript je mocný nástroj, který můžete využít ve svůj prospěch. U blogu můžeme přidat nejrůznější informace, které pomohou s přehledností, a vyhledávač je využije pro lepší zařazení.

Přidat můžete například:

  • Titulek
  • URL obrázku
  • Editora
  • Kategorii
  • Autora
  • Jméno společnosti
  • Logo společnosti
  • URL blogu
  • Datum publikace
  • Krátký popis


  1. Sdílení na sociálních sítích


Je mnoho výhod, které přináší sdílení blogu na sociálních sítích.

  • Váš profil je aktivní a aktuální
  • Sociální sítě Vám pomáhají zůstat v kontaktu s uživateli
  • Sociální sítě mají vliv na SEO optimalizaci
  • Sociální sítě pomáhají zvýšit přirozenou návštěvnost


Nový článek je vždy dobré sdílet na sociálních sítích, kde k němu můžete přidat jednu až dvě věty a do nich vložit i klíčová slova. To bude mít vliv nejen na Vaši návštěvnost, ale i na SEO jako takové.

Shrnutí
Dobře zpracovaný blog v sobě skrývá obrovský potenciál, který nabízí vylepšení SEO hodnocení bez velkých investic. Ujistěte se proto, že Váš blog má dobře vybrané jméno, nabízí specifický obsah pro cílovou skupinu, URL adresa je krátká a přehledná, blog má optimalizované obrázky a videa, skript obsahuje dostatek informací a že nové články jsou pravidelně sdíleny na sociálních sítích.
Nezapomeňte, že blog je jedním z nejrychlejších nástrojů, jak vytvořit potřebný obsah pro webovou stránku a může mít velký vliv na SEO optimalizaci.